Tråden om HIF
Re: Tråden om HIF
Sett till spelarbudget borde väl HIF ligga betydligt högre i tabellen än vad man gör. Nu är Rasmus Wiedesheim-Paul också klar på lån säsongen ut. Med Faltsetas och Rogne in är det tydligt att man gör vad man kan för att klättra några placeringar till i tabellen. Jag hoppas nog mer än vad jag tror att vi ska klara nytt kontrakt. Jag förstår inte varför man inte fått bättre utdelning med ursprunglig trupp.
Är Joel Sandborg en bra Klubbledare?
Är Granen en bra sportchef..?
Så skönt att Joel lämnade Rögles marknadsavdelning
Är Granen en bra sportchef..?
Så skönt att Joel lämnade Rögles marknadsavdelning
Tre viktiga poäng mot Sundsvall igår, hade det blivit förlust där hade nog varit tufft att fixa nytt kontrakt. Nu ser det desto ljusare ut och nu kanske man till och med vågar hoppas på att kunna passera Varberg eller Värnamo i tabellen för att slippa kvalet.
Bland nyförvärven är det förmodligen Khalili som kommer vara viktigast för HIF! Men även Kabashi och Rogne gjorde det bra under gårdagen. Om laget inte behöver för många matcher att spela ihop sig bör det här lösa sig
Bland nyförvärven är det förmodligen Khalili som kommer vara viktigast för HIF! Men även Kabashi och Rogne gjorde det bra under gårdagen. Om laget inte behöver för många matcher att spela ihop sig bör det här lösa sig
-
Vilket jävla mittfält HIF har nu alltså. Extremt bra.
Tredje degraderingen på 7 år.
När ska HIF göra det som exakt alla utomstående ser behövas;
att göra en totalrensning uppifrån och ner i klubben?
När ska HIF göra det som exakt alla utomstående ser behövas;
att göra en totalrensning uppifrån och ner i klubben?
-
Nyss hemkommen ifrån Olympia.
Till Chris försvar har Granen agerat på allt. 35 spelare har HIF använt i år vilket är rekord.
Jag tror inte det är rätt väg att gå som Granen gör i fotboll, Dvs plocka in första bästa konstant.
Ett mellanläge kanske?
Till Chris försvar har Granen agerat på allt. 35 spelare har HIF använt i år vilket är rekord.
Jag tror inte det är rätt väg att gå som Granen gör i fotboll, Dvs plocka in första bästa konstant.
Ett mellanläge kanske?
Skillnaden mellan Rögle och HIF är att Rögle (inför denna säsong iallafall) stod väldigt högt i kurs och hade chans att plocka in många bra spelare som faktiskt ville till Rögle.
HIF är i en sists där Rögle va för många år sedan, där ingen egentligen vill dit och man behöver betala ett överpris för att få dit medelmåttor för att fylla truppen.
Det Granen har gjort fel är att totalt strunta i det man gick ut och sa, att man skulle bygga långsiktigt med egna eller lokala talanger och spelare. Istället greps man av panik och började värva massa skräp i hopp om att rädda kontraktet. Sen är det väldigt mycket mer som är ruttet i HIF men det är en annan diskussion.
HIF är i en sists där Rögle va för många år sedan, där ingen egentligen vill dit och man behöver betala ett överpris för att få dit medelmåttor för att fylla truppen.
Det Granen har gjort fel är att totalt strunta i det man gick ut och sa, att man skulle bygga långsiktigt med egna eller lokala talanger och spelare. Istället greps man av panik och började värva massa skräp i hopp om att rädda kontraktet. Sen är det väldigt mycket mer som är ruttet i HIF men det är en annan diskussion.
-
Skulle dock vilja påstå att Granen gjort allting fel. Kan faktiskt inte se något bra han gjort för föreningen.
Hmm.. Martin Olsson var en bra värvning. Sen gick han till Malmö så det går ju att argumentera för den värvningen också haha.Harekrishna skrev: ↑mån 24 okt 2022, 15:41 Skulle dock vilja påstå att Granen gjort allting fel. Kan faktiskt inte se något bra han gjort för föreningen.
Det gick sådär för Loeper eller vad säger Macke? Alla spelare han försvarat på forumet har varit värdelösa haha Folk har fortfarande inte lärt sig att det inte går att vinna en diskussion mot en som aldrig har fel:)
mike skrev: ↑ons 15 dec 2021, 00:13Jag har pratat med scouter som säger samma sak om oslipade Loeper medan du refererar till vanliga fans som runkar åt hans assists. Bra inställning och kondition men oslipad tekniskt och i beslutsfattningen. Att han är en av de bättre i det här laget är ingen större merit då majoriteten är skräp.
-
Gällande WL så finns det mycket i bakgrunden. Saker som inte har något med det sportsliga att göra utan på det mer mentala planet där WL med vad jag förmodar är klubbens hjälp professionellt jobbar med det. Noterade att han nu talade öppet om det i HD men det är en människa som inte mår bra.
Sicket skitgäng
Granen BARRAR
Granen BARRAR
Intressant att klubbdirektör Joel Sandborg pratar om arbetsmiljö för sina anställda: https://www.hd.se/2023-04-15/hif-basen- ... -for-nagon med tanke på historian: https://www.hd.se/2019-10-16/larmet-fra ... directed=1
Han skapade otrivsel i Rögle medrad7 skrev: ↑lör 15 apr 2023, 21:42 Intressant att klubbdirektör Joel Sandborg pratar om arbetsmiljö för sina anställda: https://www.hd.se/2023-04-15/hif-basen- ... -for-nagon med tanke på historian: https://www.hd.se/2019-10-16/larmet-fra ... directed=1
- Krokus-Hockey
Är inte jätteintresserad av fotboll själv direkt, men dom har kört Helsingborgs IF i botten. Dom borde rensa bort lite folk och börja om från noll i stort sätt. Lite pinsamt att dom har lyckats kör den så långt ner i botten, nu har Helsingborg typ bara FC Helsingborg som är ett någorlunda bra lagsport i staden. Aja då får säkert rätt på det i framtiden.
Vad jag förstår har Granqvist med flera i styrelsen 'lånat' ut stora summor pengar till klubben. Hur alla dessa inteckningar på spelare med vidare försäljningar fungerar i juridisk mening har jag inte en susning om. Tur man inte är revisor i HIF. Klubben har extrem svågerpolitik. Finns nog mycket särintressen som tyvärr går långt utanför den sportsliga delen som avgörs på gräsmattan.Krokus-Hockey skrev: ↑sön 16 apr 2023, 12:38 Är inte jätteintresserad av fotboll själv direkt, men dom har kört Helsingborgs IF i botten. Dom borde rensa bort lite folk och börja om från noll i stort sätt. Lite pinsamt att dom har lyckats kör den så långt ner i botten, nu har Helsingborg typ bara FC Helsingborg som är ett någorlunda bra lagsport i staden. Aja då får säkert rätt på det i framtiden.