SHL 23/24

Här diskuteras SHL i allmänhet, dess utformning samt andra SHL-lag
Användarvisningsbild
Fredrik
Vinnare Rögletipset 21/22

Re: SHL 23/24

Inlägg av Fredrik »

Målskytte-Gösta skrev: ons 06 sep 2023, 10:54
Krokus-Hockey skrev: ons 06 sep 2023, 10:26 ingen som har lust att dela med sig av Sannys artikel när han synar Rögle?

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ips-rogle/

Ja jag leecha tänker inte betala för den heh.
Ganska udda betygsättning. Ingen femma alls i Rögle. Jag skulle säga att Abols, Ryfors, Tambellini är solklara. Zaar och Everberg är det i normalt slag.
Reagerade också på den betygsättningen, inte minst i relation till övriga laggenomgångar och betygsättningar som dom har gjort. Väldigt märkligt samtidigt som man tippar Rögle som trea i tabellen, får inte riktigt betygsättningen att lira med tipset.
Användarvisningsbild
Målskytte-Gösta

Inlägg av Målskytte-Gösta »

Fina omdömen från Sylvegård, händemark med flera

https://twitter.com/TV4_Hockey/status/1 ... 2053016697
Användarvisningsbild
GrönVit4life
Moderator

Inlägg av GrönVit4life »

Intressant med diverse förhandstips. Aftonbladet har sina så kallade experter som överlag är eniga om att Färjestad eller Frölunda tar guldet. Ingen nämner Rögle. Någon nämnde Luleå. Sen var där olika spelare som uttalade sig från varje lag, fick inte välja sitt eget. Där var det också mycket Färjestad o Frölunda men där fick Rögle lika många tips, bla Linus Johansson. Ser man sen på spelbolagen ger Rögle guld sämst odds. Sammantaget är min känsla att vi går in som 3e favorit precis efter Frölunda o Färjestad. Sen är det skit samma vad folk, experter och annat pack tror, det ska ju spelas om det!
Användarvisningsbild
ogilthorpe

Inlägg av ogilthorpe »

GrönVit4life skrev: tis 12 sep 2023, 20:37 Intressant med diverse förhandstips. Aftonbladet har sina så kallade experter som överlag är eniga om att Färjestad eller Frölunda tar guldet. Ingen nämner Rögle. Någon nämnde Luleå. Sen var där olika spelare som uttalade sig från varje lag, fick inte välja sitt eget. Där var det också mycket Färjestad o Frölunda men där fick Rögle lika många tips, bla Linus Johansson. Ser man sen på spelbolagen ger Rögle guld sämst odds. Sammantaget är min känsla att vi går in som 3e favorit precis efter Frölunda o Färjestad. Sen är det skit samma vad folk, experter och annat pack tror, det ska ju spelas om det!
Jag tror vi vinner serien. Jag tror vi går till final och tar hem det.

Men jag tror inte vi gör det med det lag vi startar med. Däremot tror jag starkt på att klubben kommer göra allt för att verkligen, verkligen gå för det och fixa in det som behövs senare, 2-3 spelare. Jag tror det här är säsongen som Abbotts får på sig med fullt ekonomiskt blås. Lyckas det inte nu så tror jag på en mer modest säsong därefter. Men det kommer lyckas :-)

Finns trots allt en jäkla massa potential bara från förra säsongens spelare som inte fick ut max pga skador och annat mög och jag ser det som en klar fördel i långa loppet att slippa CHL. Fick 11 gånger efter Ryfors skrev på, bra odds, nu får man väl 8, oavsett ganska jämnspelat bland sex lag.
Användarvisningsbild
befriaskaneland
Kontakt:

Inlägg av befriaskaneland »

ogilthorpe skrev: tis 12 sep 2023, 23:13
GrönVit4life skrev: tis 12 sep 2023, 20:37 Intressant med diverse förhandstips. Aftonbladet har sina så kallade experter som överlag är eniga om att Färjestad eller Frölunda tar guldet. Ingen nämner Rögle. Någon nämnde Luleå. Sen var där olika spelare som uttalade sig från varje lag, fick inte välja sitt eget. Där var det också mycket Färjestad o Frölunda men där fick Rögle lika många tips, bla Linus Johansson. Ser man sen på spelbolagen ger Rögle guld sämst odds. Sammantaget är min känsla att vi går in som 3e favorit precis efter Frölunda o Färjestad. Sen är det skit samma vad folk, experter och annat pack tror, det ska ju spelas om det!
Jag tror vi vinner serien. Jag tror vi går till final och tar hem det.

Men jag tror inte vi gör det med det lag vi startar med. Däremot tror jag starkt på att klubben kommer göra allt för att verkligen, verkligen gå för det och fixa in det som behövs senare, 2-3 spelare. Jag tror det här är säsongen som Abbotts får på sig med fullt ekonomiskt blås. Lyckas det inte nu så tror jag på en mer modest säsong därefter. Men det kommer lyckas :-)

Finns trots allt en jäkla massa potential bara från förra säsongens spelare som inte fick ut max pga skador och annat mög och jag ser det som en klar fördel i långa loppet att slippa CHL. Fick 11 gånger efter Ryfors skrev på, bra odds, nu får man väl 8, oavsett ganska jämnspelat bland sex lag.
Inte alls en orimlig syn på det. Jag tror absolut inte heller att man kommer fega om det behövs värvas. Märker man tidigt att vi behöver en vass toppback känner jag mig väldigt säker på att pengarna finns, och kommer läggas. Både från klubben & sponsorer. Offensivt tror jag inte där kommer behövas något, sålänge ingen av våra topp 6 går sönder ordentligt. Det är isåfall bakåt jag tror vi kommer förstärka, samt skicka någon som är överflödig (och mitt tips där är Johannesen och Jonsson isåfall).
Hat föder kärlek.
Användarvisningsbild
Perry2

Inlägg av Perry2 »

Jag ser att SHL har ett annat spelschema i år.
De flesta veckor har bara match to lö. Tisdagsmatcher förekommer men är ovanliga.
Användarvisningsbild
ogilthorpe

Inlägg av ogilthorpe »

Omark involverad i precis allt i Luleå - såg delar av den matchen i repris - impad. Fan vad bra han är. Men samtidigt, får lite Oskarshamns-känsla för övrigt när det hänger så mycket på en spelare/lina.

Färjestad, av det jag sett från highlights verkar man ruggiga redan från start, Carl Lindbom ser precis så stabil ut som jag hade på känn - synd att han inte landade här (var väl lite sur om det?). Ljus framtid.

Annars har man väl inte fått skrämselhicka från något annat lag hittills, eller?

Linköping/Malmö trodde jag skulle vara sämre (även om Malmö förlorat...). Leksand - känns inte helt stabilt där uppe, borde passa oss bra på torsdag.
Bankskwkwkwk
Ny medlem

Inlägg av Bankskwkwkwk »

ogilthorpe skrev: sön 17 sep 2023, 13:42 Omark involverad i precis allt i Luleå - såg delar av den matchen i repris - impad. Fan vad bra han är. Men samtidigt, får lite Oskarshamns-känsla för övrigt när det hänger så mycket på en spelare/lina.

Färjestad, av det jag sett från highlights verkar man ruggiga redan från start, Carl Lindbom ser precis så stabil ut som jag hade på känn - synd att han inte landade här (var väl lite sur om det?). Ljus framtid.

Annars har man väl inte fått skrämselhicka från något annat lag hittills, eller?

Linköping/Malmö trodde jag skulle vara sämre (även om Malmö förlorat...). Leksand - känns inte helt stabilt där uppe, borde passa oss bra på torsdag.
Kollade highlightsen från matcherna och Omark skapade ju lägen för 5-6 poäng:
https://www.shl.se/single-video/video%7 ... e%7C234913

Vi borde ha en väldigt bra chans mot Leksand som fick Vejdemo avstängd i 3 matcher idag.
Skriv svar