Röglespelare i landslagen

Här diskuteras allt kring klubben Rögle BK
Mygel

Röglespelare i landslagen

Inlägg av Mygel »

Ljungman första center och Niederbach andra center i Juniorkronornas gen-rep förlust mot Finland
Användarvisningsbild
Perry2

Re: Röglespelare i landslagen

Inlägg av Perry2 »

Mygel skrev: fre 05 aug 2022, 21:11 Ljungman första center och Niederbach andra center i Juniorkronornas gen-rep förlust mot Finland
Kolla så Emil Andre viker ner sig på sista målet
Användarvisningsbild
Målskytte-Gösta

Inlägg av Målskytte-Gösta »

Kul om Sjödin kan få en boost av detta att ta med sig in i säsongen. MotM i en bronsmatch är ju något även om det är helt felaktigt. Snyggt avslut på målet.

Sen har jag svårt att se honom få chansen högre upp. Som sagt är det väldigt fullt av halvbra spelare i vägen.
Användarvisningsbild
Målskytte-Gösta

Kul att Sam tar in Larsson som ersättare till Anton Lander i landslaget. Skulle Larsson göra det bra vore det en riktig idiotförklaring i riktning mot Cam Abbott som haft honom i truppen hela hösten men valt att inte ens prova honom som center.

Och ja, jag vet att den kedjan fungerat. Men det handlar om att vinna matcher inte att en kedja ska fungera.
Användarvisningsbild
Målskytte-Gösta

Adam Engström spelar första backpar med kapten sjöholm i premiären. Det kan absolut ingen ha trott i för säsongen. Där har vi uppsida med Abbotts mitt I allt negativt. Det är helt deras förtjänst att han gör det.
Användarvisningsbild
befriaskaneland
Kontakt:

Inlägg av befriaskaneland »

Något jag (och kanske många andra) har helt missat är ju att vi har en juniorspelare med i Österrikes J20-lag. Centern Ian Sherzer, född 05. Säsongen innan han kom hit gjorde han 69p (28+41) på 23 matcher i samma lag som vi plockade Marco Kasper från. Marco gjorde 63p (29+34) på 22 matcher under sin sista säsong innan han kom.

Ian har dock inte fått samma poängmässig utdelning i våra juniorlag som Marco fick, men helt klart en talang som kan bli jävligt intressant att följa. Vågar man hoppas han är i a-laget inom 2 säsonger?
Hat föder kärlek.
Skriv svar